Jag har kollat sjukt mycket på webb-tv de tre senaste dagarna. Det är ju soft att kunna se när man vill, men som alltid med TV så är det en jävla massa reklam.
Jag har inget emot reklam så, det är en soft liten paus på ca 100 sekunder då man kan chilla lite. Reklam kan ju vara lit skoj ibland dessutom. Jag tycker att det är intressant att se hur den har utvecklats och gissa om den fungerar eller inte.
Problemet nu är att jag kan all reklam som sänds på webb-tv utantill vid det här laget, och det suger. Först är det ”panta mera”-reklamen, som inte berör mig eftersom jag aldrig dricker saker ur pantbara burkar. Sen är det Marina and the diamonds-reklamen som är totalt obegriplig av den enkla anledning att reklam för specifika artister överlag är ganska svår att fatta meningen med. Vem konsumerar musik på det sättet, liksom? Sen är det en reklam för så kallade ”smartphones” från telia. Och så en för ”stay hard, mode på nätet”. Och så en massa fler, som jag också kan allihopa. Alla för produkter som jag ändå aldrig skulle få för mig att konsumera, eftersom jag varken köper musik, snabbmat, ”mode på nätet” eller mobiltelefoner dyrare än 600 spänn.
Jag skulle kunna recitera alla dessa reklamer på beställning, så jag tycker att deras varumärken borde vara tillräckligt inpräntade i min stackars hjärna för att jag skulle kunna få slippa reklamen, eller i alla fall få se lite ny fräsch reklam istället för dessa som loopats i cirka en månad nu. Förläng gärna pausen, ha gärna med asjobbig musik som sätter sig på huvudet, kör på olagliga dolda budskap, sexism, äckliga bilder på likdelar eller vad fan ni vill, men kan ni snälla sluta köra samma reklam 6 gånger inom loppet av en timmes webb-tv?
Marina från Marina and the diamonds sjunger I am not a robot. Har sett hennes diamantprydda fejja cirka 40 gånger den närmaste veckan.